Cronica de film: Gamer

GAME OVER. INSERT COIN…

Mai vreau o fisa. Vreau sa mai “joc” odata, poate de data asta gasesc vreo usa sau pasaj secret prin plansa de la “Gamer“. Poate ca numai asa voi uita cat de mult trage Gamer sa semene cu alte filme care au ca pilon de sustinere acelasi concept al avatarului, omul controleaza alta fiinta. Tot anul 2009 ne-am tot lovit de filme cu acelasi subiect, mai intai “Sleep Dealer”, “Surrogates”, “Avatar” si acum “Gamer”.

Viitorul apropiat. Societatea a ajuns la acel sub-nivel, in care oamenii nu mai ies prea mult din casa, singura lor activitate de ordin social fiind controlarea unor oameni adevarati. Acestia sunt angajati de buna voie, si nesiliti de nimeni. Entertainment-ul a atins noi orizonturi. Ceea ce prin 2000 se numea “Counter Strike”, acum poarta numele de “Slayers”. Plansele sunt locatii adevarate, personajele sunt oameni adevarati, controlati de pusti de 17 ani.

Bineinteles pionul principal este Kable (Gerard Butler), acest nou Arnold Schwarzenegger modern, care se pare ca da bine pe celuloid, mai ales in filme de actiune. El este un detinut ajuns in inchisoare, cum altfel decat nevinovat, dupa ce si-a ucis cel mai bun prieten la indemnul “vocii” din creier. Aici tebuie sa participe la sesiunile jocului “Slayers”, un shooter transmis pe ecrane in toata lumea.

Vizionarea la “Gamer” mi-a transmis o stare de … nestare, oftica si invidie. In mainile oricarui alt cinefil, scenariul la “Gamer” ar fi iesit de 100 ori mai spectaculos decat in mainile lui Mark Neveldine si Brian Taylor (Crank 1 si Crank 2).

Nu mai insist pe absurditatea si penibilitatea scenariului. Kable are o sotie si o fetita care-l asteapta afara. Femeia a ajuns curva in “Society”; fetita, unde altundeva decat in castelul domnului Castle. Si pentru ca filmul sa respecte in totalitate reteta obisnuita, Kable scapa din inchisoare cu ajutotul grupului de partizani, il ucide pe ala rau, si pleaca cu fetele lui (cu masina). The End! Daca voi credeti ca glumesc va asigur ca n-o fac!

P.S. Daca tot vreti sa vedeti scenarii pentru viitor alegeti un “Sleep Dealer” care sa va puna pe ganduri. Pe de alta parte, cei care iubesc jocurile sunt invitati sa ia parte la actiune, poate veti vedea ce inseamna jocuri la nivel XXL.