Cronica de film: Old Dogs

“Watch out for sudden loss of depth perception”

Old Dogs este un film la varsta a treia care incearca sa para inca tanar. Botoxul injectat in sprancenele si obrajii celor doi prieteni bara-bara (Robin Williams si John Travolta) nu face decat sa ascunda de fapt cat de mult “atarna” la capitolul creativitate. Scenariul se misca ca un batranel senil la 80 de ani, care refuza sa accepte finalul inevitabil.

Old Dogs nu defineste foarte clar care este publicul target, nereusind sa se decida carei categorii de public i se adreseaza. Amalgamul de relatii si personaje cioplite anihileaza orice tentativa de a crea o ordine in acest haos de 88 de minute.

Robin Williams si John Travolta sunt parteneri intr-o companie de articole sportive, buni prieteni de nedespartit. Stilul lor de viata adopta burlacia si alergatul dupa fuste. Dar Williams este cel care mai prezinsta simptome de sensibilitate. El a comis odata greseala capitala. S-a indragostit, s-a casatorit, dar divortul l-a daramat psihic. Noroc cu John Travolta care il ajuta pe prietenul sau la ananghie sa treaca peste divort. South Beach, bautura, un tatuaj lipsit de sens, doua fete puse pe distractie si o casatorie sub influenta alcolemiei care da cu capu de tavan. A doua zi Williams se trezeste cu un tatuaj permanent si o anulare de casatorie.

Fast forward 7 ani mai tarziu. Cei doi prieteni si-au tras un “hobbit” de companie, Seth Green, care se lauda el, este urmasul lor in afaceri. In nici un moment nu aflam care este rolul lor in compania pe care o detin. Ei incearca sa pacaleasca un grup de investitori japonezi, caricaturizati si batjocoriti in acest film prin intermediul unei catalogari ridicole si gratuite atasate imaginii populatiei asiatice. Sub pretextul de “pitching ideas” (vanzarea de idei) ei incearca timp de o ora jumatate sa obtina un contract de 47 de milioane de dolari. Dar pe nepusa masa, apare Vicki, fosta sotie de o noapte cu 2 plozi dupa ea. Gemenii ajung pe mana lui, pentru ca mama trebuie sa se retraga la inchisoare pentru 2 saptamani.

Considerat odata ingerul comediei de la Hollywood, Robin Williams a cazut in dizgratie. Travolta pare ratacit pe platourile de filmare de la Old Dogs, dar expresia lui Robin denota ca el stie exact ceea ce face. Isi vinde sufletul pentru un mare cec. Old Dogs face pe marele ecran cam ceea ce face cainele lui Travolta. Se miroase singur si isi da drumu pe covorul din bucatarie.