Cronica de film: Planet 51

I’m not the alien here… You are!

Inainte de toate, cateva clarificari. Orice parere pe care o exprim imi apartine in exclusivitate. Nu poate fi schimbata, oricat de mult ati dori asta. Ma, sincer, putine sunt filmele care sa nu-mi placa deloc. Le iubesc si pe cele pe care le “desfintez”. Moi, nu e critic, sa mor!

Acestea fiind zise sa trecem rapid la “Planeta 51”, film de animatie foarte verde, atat in cuget cat si in simtiri. De ce 51? Nu stiu, nu m-am interesat. Dar din fragila mea cultura generala licare partea cu Aria 51, baza secreta pe undeva prin State, unde se spune ca ar fi adapostite diferite obiecte de provenienta extraterestra. Ca sa par mai smecher, desi nu sunt, pot adauga ca extraterestrii din film traiesc intr-o perioada ce corespunde perfect anilor ’50 (de ce nu ’51?) din istoria noastra. Iata alta semnificatie a titlului, gasita de marele critic (sa nu exageram, totusi)…

Acestia, mult mai slab dotati decat Pamantenii (nu numai in gandire), sunt surprinsi de aparitia sinistra a unei nave spatiale pe planeta lor. Da, v-ati dat seama, reprezentantul umanitatii, capitanul Charles T. Baker (Dwayne Johnson) aterizeaza pe o planeta pe care ai nostri o considerau nepopulata, si devine, fara voia lui, inamicul public numarul 1. Da, aceasta e chestia “funny”; personajele verzi il considera pe astronaut un “alien” sosit sa-i extermine si incearca sa lupte impotriva lui, prin mijloace cam primitive, fie vorba intre noi.

Multe paranteze care parodiaza momente celebre din lumea filmului (vezi scena zborului a la E.T. prin fata lunii pline; cea a dansului prin ploaie a robotelului Rover, care ne aduce aminte de celebrul “Singin’ in the Rain”; prezenta adevaratului “Alien” sub forma de animal de companie si la dimensiuni mult reduse). Toate dau o anumita savoare animatiei de fata. In rest, totul duce spre acel final fericit, multumitor, dar care nu lasa loc de continuare. Asa ca astronautul nostru nu va mai avea ocazia sa ne spuna “I’ll be back!”, imitandu-l pe Terminator.